Sunday, August 29, 2010

Tajuk Projek PM3311P4

1.Rancang satu program yang akan dianjurkan oleh organisasi anda. Berdasarkan program yang ditentukan hasilkan;
1.1 satu memo terancang yang sesuai untuk mesyuarat ahli jawatankuasa,
1.2 satu minit mesyuarat program yang telah dijalankan oleh ahli jawatankuasa, dan
1.3 satu berita yang melaporkan pelaksanaan program tersebut.


2. Berdasarkan penulisan pada perkara 1, tulis sebuah rencana tentang unsur-unsur kata pinjaman yang terdapat dalam penulisan tersebut.

Rasional
1. Anda hendaklah memikirkan dan merancang sebuah program yang sesuai dijalankan sama ada di peringkat sekolah atau IPG.
2. Tugasan ini memerlukan anda bijak merancang dan menyusun sebuah program. Tugasan seperti ini biasa dan kerap dipertanggungjawabkan kepada para pendidik apabila sudah berada di dunia pendidikan.
3. Inilah sebenarnya yang cuba diterapkan kepada para pelatih agar mempunyai ketajaman fikiran dan kesediaan untuk merancang dan melaksanakan sesuatu.
4. Kesimpulan, jangan mengharapkan sesuatu tugasan yang anda biasa atau rutin. Dedahkan diri dengan sesuatu yang baru dan mencabar; dunia pendidikan sentiasa mencabar kebolehan dan kesediaan berkorban!

Penerangan dan Ulasan Tugasan
1. Kata Kunci - memo terancang, minit mesyuarat ahli jawatankuasa, berita dan rencana.
                       - program, organisasi, unsur kata pinjaman.
2. Tumpuan     - menguji pengetahuan dan kefahaman para pelatih tentang ciri-ciri, format, dan mengaplikasikannya dalam penulisan projek.
3. Hasil           - penulisan individu yang menunjukkan kemampuan para pelatih merancang dan mengendalikan suatu program.

No comments:

Post a Comment